Pentru a sarbatori cei 10 ani trecuti de la lansarea jocului de societate Power Grid(Funkenschlag), designerul Friedemann Friese a dorit sa faca ceva special si plecand de la ideea de a se juca folosind numele jocului (Funkenschlag in traducere mai exacta fiind “Flying Sparks” – Scantei zburatoare), s-a decis sa fie ceva cu “Sparks” (scantei). De aici s-a ajuns la Epoca Pietrei, foc, mancare, The First Sparks mutand principiile din jocul de societate Reteaua Energetica (Power Grid) in epoca Pietrei. Chiar daca s-a pastrat ordinea fazelor dintr-o runda de joc, ordinea jucatorilor, cartile de tehnologie, Power Grid: The First Sparks este mult mai rapid si mult mai direct, jucatorii intrand in actiune imediat, fiecare decizie luata fiind importanta.
In continuare o sa va prezentam in detaliu toate componentele acestui joc aniversar, Power Grid: The First Sparks.
Cum in mai toate jocurile lui Friedemann se regaseste culoarea verde in grafica folosita, Lars-Arne “Maura” Kalusky a pastrat aceasta caracteristica:
Cutie Fata
Cutie Spate
In cutia jocului vom regasi un insert de carton ce gazduieste foarte bine piesele si tablele de joc, lasand destul loc pentru eventualele extensii, asa cum este in cazul jocului de baza Reteaua Energetica.
Power Grid: The First Sparks vine cu o tabla de joc modulara ce se poate forma din cele 6 jetoane de harta (4 jetoane pentru 2-6 jucatori, 1 jeton pentru 4-6 jucatori si 1 jeton pentru 5 – 6 jucatori).
In varianta celor de la Rio Grande Games, gasim un regulament in limba engleza, avand o grafica suberba, pastrand impresia de pereti de pestera desenati, lucru ce se regaseste in toata grafica jocului. Pe langa regulament, gasim si o fisa unde putem nota realizarile din timpul jocurilor.
O tabla de joc pentru marcarea marimii clanului (1-15) si a ordinii jucatorilor (1-6), alaturi de spatii pentru depozitarea token-urilor de recoltare mancare (camp, tufis cu mure, lac, lemn, vai).
Tabla resurse fata
Tabla resurse spate
Locul casutelor de lemn pentru marcarea oraselor a fost luat de 102 membrii de clan din lemn, cate 17 pentru fiecare culoare a jucatorilor: verde, rosu, albastru, negru, alb si galben.
Resursele din clasicul joc Reteaua Energetica au fost inlocuite cu 98 token-uri de mancare:
– 18 campuri de recolta de valoare 1 (verde);
– 12 campuri de recolta de valoare 3 (galben);
– 18 mure avand valoare 2 (mov);
– 20 pesti avand valoare 3 (albastru deschis);
– 18 ursi avand valoare 3 (maro deschis);
– 12 mamuti avand valoare 4 (maro inchis).
12 jetoane “Oferta mancare”: 4 mure, 3 pesti, 3 ursi si 2 mamuti;
Cartile de centrale s-au transformat in 42 Carti de Tehnologie:
6 Carti de inceput cu Ierburi
28 Carti Unelte si 7 Carti de Cunoastere
1 Carte “Shuffle” (Amesteca)
Pe langa cele 42 de carti de mai sus mai gasim:
6 Carti rezumat “Mancare/Raspandirea Clanului”
6 Carti rezumat “Fazele unei runde de joc”
Mai jos aveti un model de setup pentru un joc in 3 jucatori:
Cam asa va arata tabla de joc pe parcursul jocului, tot in cazul in care avem 3 jucatori:
Tabla de stocare resurse si evidenta jucatorilor (ordinea in joc si marimea clanului) va arata astfel:
De abia astept sa incercam aceasta reimplementare aniversara a jocului Reteaua Energetica si sa vedem daca este mai rapid decat jocul original. La o prima impresie, judecand dupa componente, o sa fie destul de multe diferente intre cele 2 si sper sa nu ma insel foarte tare, pentru ca Power Grid: The First Sparks chiar promite experiente noi, mai ales ca il avem si cu autograf de la Friedemann Friese.