Copiii capitanului Grant este unul dintre ultimele (poate chiar ultimul) jocuri de societate aparute in perioada comunista. Acest joc de masa, asa cum erau denumite in acea perioada boardgame-urile, a fost realizat de Stelu Petre si Victor Wegemann, grafica fiind realizata tot de Victor Wegemann.
Copiii capitanului Grant are la baza romanul scris de Jules Verne in care tema principala este cautarea capitanului Grant disparut impreuna cu echipajul sau si vasul Britania in imprejurari necunoscute.
La joc pot participa 6 jucatori, fiecare reprezentand unul din personajele principale ale romanului: Mary Grant, Robert Grant, Lordul Glenarvan, maiorul Mac Nabbs, capitanul John Mangles si Paganel.
Copiii capitanului Grant este un joc antrenant, care ofera placerea unei calatorii imaginare, in zece etape, in jurul globului pe urmele capitanului Grant.
Componentele jocului
60 de carti de joc pe care sunt desenate cele 6 personaje (cate 10 pentru fiecare personaj). Pe fiecare carte este inscris in stanga, cate un numar, de la 1 la 10, care reprezinta cate o etapa a calatoriei, al carei traseu este prefigurat pe harta.
30 de carti de joc, pe care sunt inscrise cifre (valori) cu + sau —, care se adauga, respectiv, se scad, din punctajul fiecarui jucator, la sfarsitul unui tur.
Jocul este insotit si de o harta grafica a globului, pe care este trasat si drumul echipajului nostru. Pe harta sunt inscrise si cateva evenimente din istoria descoperirilor geografice, precum si numele unor exploratori celebri.
Scopul jocului
Formarea unei suite de 10 carti care sa reprezinte un singur personaj.
Reguli de joc
Se desemneaza jucatorul care va incepe jocul. El face doua pachete din cartile de joc: unul cu personaje, celalalt cu valori, amesteca, separat, cartile din fiecare pachet si le aseaza pe masa, cu fata in jos.
Apoi, imparte pachetul de carti cu personaje, dand fiecarui jucator cate 10 carti. In continuare, imparte cartile cu valori, dand fiecarui jucator cate 5.
Jucatorii isi tin cartile de joc, in asa fel, incat sa nu fie vazute de ceilalti. Fiecare jucator isi formeaza din cartile de joc cu valori un pachet, pe care il pune de o parte.
Jucatorii isi privesc cartile cu personaje si isi aleg, in gand, un personaj pe care doresc sa-l reprezinte in suita de 10 carti pe care trebuie sa o formeze. De regula, fie- fiecare isi alege personajul din care are mai multe carti, dar isi poate alege si un altul, suita formand-o din cartile pe care le ia de la vecin.
Deschide jocul cel care a impartit cartile, punand pe masa, cu fata in jos, una din cartile care nu-i foloseste. Vecinul din stanga (jocul se desfasoara in sensul acelor de ceasornic) pune o carte jos si, apoi, ia cartea de pe masa, pusa de vecinul din dreapta. Jocul continua in acest fel pana cand fiecare jucator reuseste sa-si formeze suita de 10 carti.
Pe masura ce participantii isi formeaza suita de 10 carti de joc cu personajul ales, trec la stabilirea punctajului compus din punctele primite la terminarea partidei cat si cele rezultate din cartile de joc cu valori.
Fiecare loc este apreciat cu un numar de puncte, dupa cum urmeaza:
Locul 1 – 2.000 puncte
Locul 2 – 1.600 puncte
Locul 3 – 1.200 puncte
Locul 4 – 800 puncte
Locul 5 – 600 puncte
Locul 6 – 400 puncte.
Calculul punctajului
Dupa ce toti jucatorii si-au alcatuit suita personajului pe care-l reprezinta, fiecare isi desface pachetul de carti cu valori si isi face suma, care se adauga respectiv, se scade din punctajul indicat de locul pe care l-a ocupat in formarea suitei. Cel care are cel mai mare numar de puncte, desigur, va fi declarat castigator.
Deci, pozitia in clasament a fiecarui jucator se stabileste dupa luarea in calcul atat a punctajului castigat odata cu terminarea formarii suitei de 10 carti, cat si punctajul rezultat din calculul valoric al cartilor cu plus sa minus, insumat celui dintai.
Pozele cu elementele jocului si regulamentul scanat ne-au fost trimise de Marin Alexandru. Multumim!