Articol scris de Diana Bucur – Concurs Taraba de Jocuri

Produs de Hurrican
Jucatori: 2
Durata: ~30 min
Complexitate: Medie

Nu stiu cum erati voi in copilarie, insa mie imi placea la nebunie sa ma joc de-a Sherlock Holmes cu sora mea mai mare, sa scotocim prin fardurile mamei si sa construim ipoteze care mai de care mai fascinante si imposibile.

…deci precedentul exista. Pentru ca, peste vreo 15 ani, aveam sa descopar un joc care sa reconstituie atmosfera acelor clipe in mintea mea si sa-mi intre pe sub piele imediat: Mr. Jack, spintecatorul cel vestit, sub forma unei piese colorate de plastic.

Hei, hei, dar nu vorbesc aici despre aventurile lui in prafuita Londra, atat de mica si de neincapatoare pentru crimele sale! Jack cel care m-a cucerit pe mine este new-yorkez si muuult mai fancy!

Sa trecem la poveste:

In New Yorkul iernii lui 1889, intr-o seara geroasa si pustie, soseste Jack (primul jucator). Mare pericol pentru locuitorii metropolei! Pentru ca Jack… ei bine, nu e chiar asa usor de identificat. Intr-un joc poate sa fie Edward Smith, capitanul Titanicului, altadata poate fi Lewis Howard Latimer, inginer la Edison Company. Sunt in total 8 personaje diferite, fiecare cu puteri cat mai ciudate. Unul poate sa construiasca guri de metrou, altul poate sa blocheze drumuri, alta (vorbim de o lady aici, da?) poate construi parcuri.

Pe urmele lui Jack se afla insa un detectiv (al doilea jucator), care are doar 8 ore la dispozitie sa-l prinda pe criminal. El pleaca de la premisa ca toti cei 8 indivizi ascund ceva murdar in spate si stie clar ca Jack se ascunde printre ei. Tocmai de aceea interactioneaza indeaproape cu ei, ii smuceste pe langa vreun felinar sau ii pune sa stea separat, doar, doar s-o da vreunul de gol. Sa nu-l neglijam pe spionul acestuia, un vagabond care-si pierde zilele in larg, pe langa Statuia Libertatii, si care ii mai da cate un indiciu referitor la cine e nevinovat.

Pe parcursul celor 8 ore Jack poate fugi oricand din oras, fie cu vaporul, fie printr-un gang ascuns. Tocmai de aceea, detectivul trebuie sa fie atent cand Jack este vizibil si cand este invizibil, sa mute cu ajutorul personajelor vapoarele din calea celui pe care il suspecteaza si sa incerce sa disipeze cat mai mult grupurile, pentru a-l prinde mai usor pe criminal.  Jack poate fi foarte agil! Poate trece prin cladiri, fara sa oboseasca si sa trebuiasca sa se odihneasca dupa 3 pasi (cand e in pielea lui Cloud Rider), sau poate sa-si construiasca gura de metrou spre iesirea din oras (atunci cand e Alfred Ely Beach). Pe de alta parte, Jack poate sa iasa victorios din aceasta cursa amestecandu-se bine de tot printre ceilalti, astfel incat detectivul sa fie chiar langa el si sa nu-l banuiasca in veci!

„In Londra”, declara Jack, la un moment dat, in The New York Times, „era un pic mai greu pentru mine sa scap de detectivi si toti politistii astia nesuferiti, pentru ca orasul e mai mic, gasca mea era de treaba, dar nu prea influenta si nici prea puternica. Aici in schimb, s-au mai echilibrat un pic fortele. Mi-am gasit un grup interesant in care sa ma infiltrez, cu puteri mai mari. Chiar orasul, in sine, e tocmai bun pentru ascuns si evadat. Deci, celor care ma admira, le transmit sa viziteze New Yorkul numaidecat… Londra s-a invechit!”

Sursa foto: Boardgamegeek