Articol scris de Bolog Sergiu pentru BoardGames BLOG
Letters from Whitechapel este un joc semi-cooperativ pentru 2 pana la 6 jucatori ce dureaza aproximativ o ora si jumatate. Are ca tema crimele oribile din cartierul Whitechapel (Londra) din anul 1888, comise de catre misteriosul „Jack the Ripper”. Un jucator ia rolul lui Jack si va comite 5 crime in patru nopti, iar altii pana la 5 jucatori vor fi politistii ce vor incerca sa-l prinda.
Continutul cutiei:
Dupa cum spuneam, actiunea jocului se desfasoara in cartierul sarac Whitechapel, din Londra.
Jocul are 4 runde (sau nopti) in care Jack va ucide iar apoi va fugi de politie. Daca Jack reuseste sa scape in fiecare noapte atunci va fi declarat castigator. Orice alt rezultat semnifica victorie pentru politisti. Dar cum poate scapa Jack? Ei bine…
La inceputul jocului, Jack isi va alege un numar care ii va fi casa acestuia. In fiecare noapte, dupa ce a ucis (indicat pe tabla de joc printr-un jeton transparent, rosu), el este obligat sa se intoarca acasa inainte de a se termina timpul (indicat in partea de jos a tablei de joc). Toate miscarile criminalului sunt secrete. El se misca de pe un numar pe altul, urmand liniile punctate. Mai are si unele miscari speciale, dar nu intru in detalii. Jack va nota toate numerele pe unde trece pe o foaie ascunsa in spatele unui paravan ce contine si o mica harta a cartierului.
Dupa ce Spintecatorul si-a efectuat miscarea, politistii incep sa se miste si ei, de data aceasta pe spatiile dintre cerculetele cu numere (pe patratele mai exact), urmand liniile punctate. Se folosesc toti politistii, indiferent de numarul jucatorilor.
Se pot misca maxim doua patratele iar daca doresc, pot cauta indicii pe numerele din jurul lor. Daca Jack a fost acolo in acea noapte (are numarul scris pe foaie in directia noptii curente), atunci va pune un jeton special transparent pe acel numar.
Astfel politistii vor incerca sa dea de urma ascunzatorii lui Jack. O alta optiune pe care o au politistii este cea de a efectua o arestare. Daca au dedus bine, politistii pot alege un numar din jurul lor si sa declare o arestare. Daca Jack este acolo (este ultimul numar notat pe foaie), atunci politistii castiga. Daca nu este acolo, atunci politistul isi termina tura si nu primeste indiciu, chiar daca Jack a fost acolo in acea noapte.
Se poate intampla ca un politist sa caute indicii chiar in locul in care este Jack iar acesta sa scape.
Cam acestea sunt regulile principale ale jocului. Mai sunt cateva privind miscari speciale pentru Jack, faptul ca doar Jack stie unde sunt victimele si nu stie unde exact sunt politistii si unele variante pentru a mai schimba foarte putin jocul, dar in principal, cam la atat se rezuma.
Jack ucide dupa care trebuie sa se intoarca acasa, iar politistii sunt pe urmele sale.
Jocul este foarte simplu in ceea ce priveste regulile, dar reuseste sa creeze o atmosfera destul de tensionata. Conteaza foarte mult experienta jucatorului Jack si abilitatea acestuia de a fi cat mai subtil si mai istet in efectuarea miscarilor. A „poker face” helps 🙂 …
N-am jucat jocul decat in 2 si in 3 pana acum. Deocamdata singura problema pe care o am este cu jetoanele transparente. In anumite conditii se pot camufla destul de usor pe tabla de joc.