George Pullman
Castigi 6 puncte daca esti primul jucator ce face upgrade level 6 la locomotiva.
George Mortimer Pullman (3 martie 1831 – 19 octombrie 1897) a fost un inventator american si un industrialist. Este cunoscut ca inventatorul Vagonului de dormit Pullman (Pullman sleeping car) si pentru inabusirea violenta a grevei muncitorilor din compania oras pe care a creat-o, Pullman (mai tarziu fiind anexata si absorbita de Chicago, devenind un cartier).
Nascut in Brocton, New York, s-a mutat cu familia in Albion, New York. Aici tanarul George a dezvoltat multe din ideile ce i-au adus succesul. Tot in acest timp, Pullman construia sicrie. El a renuntat la scoala la varsta de 14 ani, pentru ca in final sa devina una din figurile influente si controversate ale orasului Chicago.
Intre 1859 si 1863 a fost broker de aur in apropiere de Golden, Colorado unde a strans bani si l-a cunoscut pe viitorul partener de afaceri, Hanniball Kimball. El a construit un vagon de cale ferata pentru dormit. Acesta avea ca model pacheboturile ce calatoreau pe Canalul Erie in timpul tineretii lui din Albion. Primul a fost terminat in 1864. Prin aranjamentul de a transporta de la Washington, D.C. la Springfield corpul presedintelui Abraham Lincoln cu ajutorul vagonului de dormit a atras atentie nationala, iar comenzile au inceput sa curga. Vagoanele de dormit au avut succes desi costau de 5 ori mai mult ca un vagon normal.
In 1867 a introdus primul hotel pe roti, President, un vagon de dormit ce avea atasat un vagon bucatarie si un vagon de luat masa. Mancarea rivaliza cu cele mai bune restaurante ale momentului, iar servirea era impecabila. Un an mai tarziu, in 1868 a lansat Delmonico, primul vagon de dormit din lume cu bucatarie aleasa. Meniul Delmonico era preparat de bucatari ai faimosuui restaurant Delmonico din New York.
In 1869 a cumparat compania Detroit Car and Manufacturing. A cumparat patentele si afacerea competitorului din est, compania Central Transportation in anul 1870. In primavara lui 1871, George Pullman, Andrew Carnegie si altii au platit cautiunea pentru Union Pacific si au fost numiti in consiliul director. Pana in 1875 compania lui Pullman reusise sa detina patente in valoare de 100.000 de dolari, avea 700 de masini ce operau si cateva sute de mii de dolari in banca.
In 1880 Pullman a cumparat 4.000 de acri (16 km patrati) in apropierea lacului Calumet, la 14 mile in partea de sud a orasului Chicago, pe calea ferata Illinois Central pentru suma de 800.000 de dolari. L-a angajat pe Solon Spencer Beman sa proiecteze noua lui fabrica acolo si in incercarea de a rezolva problema fortei de munca si a saraciei, a construit un oras adiacent fabricii cu case, spatii comerciale, biserici, teatre, parcuri, hoteluri si biblioteca pentru angajatii sai. Toate cele 1300 de constructii riginale erau proiectate de Beman.
Pullman conducea orasul ca un baron feudal. A interzis ziarele independente, discursurile publice, intalnirile orasului si discutiile in aer liber. Cand afacerea a scazut, Pullman a inceput sa concedieze oameni, a micsorat salariile, dar nu si chiriile sau preturile din oras. Aceste actiuni au avut ca urmare greva Pullman, o revolta violenta ce a fost inabusita de trupele federale.
A murit in 1897 si a fost inmormantat in cimitirul Graceland noaptea intr-un sicriu intarit cu otel si beton. Au fost apoi turnate cateva tone de ciment peste, pentru a impiedica activistii sa il deshumeze.
Articolul are ca sursa Wikipedia si cartea de joc din Railroad Tycoon.