A trecut un weekend… plin de evenimente in vietile noastre personale.

Regulamentul de la Agricola este destul de complex. Nu am reusit sa jucam un joc complet, nici modul de familie (Un fel de Agricola pentru incepatori), nici jocul normal.

In timpul scurt pe care l-am avut am reusit sa ne obisnuim cu toate elementele jocului.

 

Carti

– de ocupatie (de culoare galben);

– de imbunatatiri minore (de culoare portocaliu);

– de imbunatatiri majore (rosu);

– albastre ce reprezinta rundele de joc;

– verzi de actiune;

– de cersit.

 

Elemente din lemn

– 5 piese ce reprezinta membrii familiei ( jetoanele rotunde);  

– garduri de imprejmuire si cu grajdurile in culoarea fiecarui jucator;

– resurse (piese rotunde) : lemn (maro inchis), argila (maro deschis), stuf (alb), piatra (negru);

– alte piese rotunde : galben – graul din joc, portocaliu – legumele;

– animale (cuburi) : alb – oi, negru – porci, maro – bovine.

 

Pe langa aceste elemente mai sunt si alte cartonase mai mici ce reprezinta:

– campuri/ case de piatra – maro/gri;

– colibe de lemn/ colibe de argila – maro/rosii;

– hrana de valoare 1 de culoare galben;

– cartonase rotunde de revendicare cu simbolul invitatului.

Jocul este impartit in 6 etape impartite in 14 runde, fiecare runda fiind formata din 4 faze.

In fiecare runda, o actiune o data aleasa, nu se mai poate efectua de catre alt jucator in aceeasi runda. Ea devine disponibila in runda urmatoare.

Am mai aflat cate ceva din regulamentul de 12 pagini, dar informatiile raman sa fie digerate… Speram ca in episodul urmator sa aducem mai multe informatii.

 

Un aspect destul de important de mentionat este acela ca jocul se poate juca si de un singur jucator. Avantaje? Nu ai nevoi de placa video de ultima generatie, de procesor de 3.0 GHz sau 8 GB RAM. Totul este pe cele 3 table principale de joc si pe tabla fiecarui jucator.

 

Agricola a fost oferit spre testare de catre Red Goblin