First published on BoardgameNews.com – Campos

Jocul de societate Campos al lui Pietro Vozzolo arata ingenios la prima vedere, dar jocul are mai mult in comun decat doar designul binecunoscut al lui Reiner Knizia ce foloseste hexagoane viu colorate.

Fiecare jucator incepe cu 3-5 carti de punctare ascunse si doua piese triunghiulare asezate cu fata in sus, in timp ce o alta piesa este asezata in centru, pe masa. Cand ii vine randul, un jucator poate adauga cele 2 piese la multimea de piese hexagonale din centru sau sa adauge o piesa in fata, jucand apoi o carte de punctare. Fiecare carte de punctare este interpretata astfel:”Daca cea mai mare regiune continua din culoarea A este mai mare decat cea mai mare regiune din culoarea B, atunci punctajul este egal cu numarul de hexagoane ce formeaza cea mai mare regiune din culoarea C”. Multa contiguitate acolo!

Un jucator trage una sau doua piese noi la sfarsitul rundei sale si jocul continua in acest mod pana cand cineva ramane fara carti de punctare sau un jucator nu isi mai poate reumple stocul cu piese. In ambele cazuri, fiecare jucator va primi 3-5 carti de punctare, adaugandu-le la cele pe care le are deja in mana- apoi jucatorii joaca pe rand, indepartand una sau doua piese in fiecare tur, jucand o carte de punctare daca jucatorul a indepartat o singura piesa. Jocul se termina atunci cand toate piesele au fost indepartate din joc si jucatorul cu cel mai mare punctaj castiga.

Jocul are o durata de joc estimata de 30 minute, se poate juca in 2-4 jucatori, fiind disponibil in patru limbi: Olandeza, Engleza, Franceza si Germana. Campos se va lansa la Essen 2010.