Board game-ul este un concept utilizat în România pentru a descrie în special jocul pe tablă ca modalitate de socializare, comparativ cu statele din vestul Europei unde board game-ul are şi o componentă educativă.

În ţări precum Germania, Franţa, Olanda, Suedia, etc., jocuri de genul Go sau Şah sunt studiate în şcoli, iar cele mai noi, precum Carcassonne sau Catan sunt luate foarte în serios în procesul de educare a gândirii copilului.

Mentalitatea încă deficitară cu privire la board game în România este observabilă şi în mediul educaţional. Cu toate acestea, programul Şcoala Altfel, prin intermediul căruia se doreşte implicarea copiilor preşcolari şi elevi în activităţi de educaţie nonformală, oferă oportunitatea demonstrării utilităţii pedagogice a board game-ului.

În cadrul programului menţionat, la 10.04.2014, clubul BRIO din Bucureşti, cu participarea Şcolii Pia Brătianu, a susţinut un Atelier de jocuri cognitiv – educative, în cadrul căruia a fost prezentat jocul Carcassonne şi regulile lui, care ulterior au fost exersate de către toţi participanţii în cadrul unei minicompetiţii.

La atelierul menţionat au participat 25 de copii din cadrul şcolii Pia Brătianu pentru care BRIO CLUB va organiza un concurs de Carcassonne în perioada vacanţei de vară la sediul din Bucureşti, str. Constantin Robescu, nr. 11.

Utilizarea în scop educativ a unuia din cele mai populare board game-uri din lume, Carcassonne, reprezintă o “altfel” de educare a copiilor, care vine în completarea celei culturale deja promovate de BRIO CLUB prin organizarea cursurilor de: pian, chitară, vioară, canto, violoncel, flaut, pictură, modelaj în lut, quilling, actorie, balet şi limbi străine.

 

 

Articol preluat de pe site-ul www.brioclub.ro