Continuam seria de jocuri incercate la Spiel 2012 cu The Palaces of Carrara, un board game realizat de Michael Kiesling si Wolfgang Kramer ce poate fi jucat de 2-4 jucatori.

The Palaces of Carrara face parte din seria jocurilor de strategie si foloseste mecanici precum Set Collection si Tile Placement.

Fiecare jucator va intra in postura de cap al unei familii princiare ce a primit ordin de la Rege sa construiasca cladiri magnifice in diferite orase si sa le inzestreze cu cele mai neobisnuite obiecte. La ocazii speciale, jucatorii vor invita Regele sa le vada progresul. In functie de locul unde au construit cladirile, familiile vor fi rasplatite cu puncte de victorie sau monede, acestea putand fi folosite mai departe in achizitionarea de materiale de constructie. La sfarsitul jocului, va castiga familia cu cele mai multe puncte de victorie.

The Palaces of Carrara se desfasoara pe parcursul mai multor runde, fiecare jucator putand sa faca pe tura sa una din cele 3 actiuni posibile:

1. Sa cumpere materiale de constructie;
2. Sa construiasca cladiri;
3. Sa scoreze un tip de cladire sau un oras (putand obtine puncte de victorie, bani si obiecte).

Dupa fiecare actiune, jucatorii au posibilitatea de a face o achizitie aditionala, cumparand exact 1 obiect din cele aflate pe tabla.

Jocul se incheie in doua situatii:

1. A fost construita ultima cladire;
2. Un jucator a reusit sa indeplineasca cele 3 obiective de pe Tabla de obiective.

La finalul jocului se vor primi puncte de victorie pentru obiectele stranse, costul total al constructiilor si banii ramasi, stabilind astfel punctajul final.

Jocul te atrage inca de la inceput prin grafica atent lucrata de Franz Vohwinkel, reusind sa te transpuna intr-o vreme a marilor constructii.
Paravanele jucatorilor cred ca sunt dintre cele mai ingenioase vazute pana acum, fiind realizate din 2 bucati de carton gros ce se imbina formand o cladire cu acoperis cu tot. 🙂



Cel mai interesant element al jocului mi se pare mecanismul de achizitionare a materialelor de constructie. Avem de a face cu o roata impartita in 6 sectiuni, ce constituie piata. La fiecare actiune de cumparare, se invarte mai intai roata (cu 1 sectiune), dupa care se face achizitia materialelor dorite dintr-o singura sectiune. Fiecare sectiune are un cost diferit pentru materialele oferite, asa ca pe masura ce acestea avanseaza in piata, costul lor scade sau poate deveni chiar zero. Vei fi pus mereu in situatia de a alege intre a cumpara mai scump un anumit material pentru a fi sigur de el sau a astepta pentru un cost mai mic, dar riscand sa nu mai gasesti materialul respectiv pe piata. Resursele sunt limitate: dupa fiecare achizitie, se vor introduce in piata noi materiale pentru a completa pana la 11 si, evident, vor intra in prima sectiune, la cost maxim.

Jucatorul va fi pus in fata multor alegeri pe parcursul jocului: cand si ce sa cumpere/cand si ce sa construiasca si mai ales, in ce oras/care este momentul propice pentru a scora.

Noi l-am incercat in 3 jucatori si am jucat o singura partida. The Palaces of Carrara ne-a lasat dorinta de a-l mai juca si, daca mai aveam buget, il cumparam fara sa mai stam pe ganduri. Este un joc usor de invatat si rapid de explicat, cu o durata aproximativa de joc de o ora.

Mai jos aveti cateva poze cu jocul in desfasurare, pozele fiind realizate in timpul targului Spiel 2012. Enjoy!