Atunci cand vorbim despre Mecanica unui joc, ne referim la ansamblul de tehnici, algoritmi, reguli care stau la baza jucarii unui joc.
In general, jocurile de societate folosesc un grup de mecanici, mai mult sau mai putin originale, mai mult sau mai putin complexe, mai mult sau mai putin distractive. Exemple de mecanici de joc: auction (licitatie), dice rolling (zaruri), worker placement (plasare de lucratori), action points (puncte de actiune), variable player powers (puteri variabile/diferite ale jucatorului), modular board (tabla de joc modulara).
Calitatea unui joc din punctul de vedere al desfasurarii acestuia este data de suita de mecanici folosite si modul lor de imbinare al acestora. Fiecare jucator are (constient sau inconstient) o suita de mecanici preferate, desi uneori ne poate placea un joc chiar daca unele mecanicile folosite nu sunt printre cele preferate (foarte mult conteaza imbinarea lor).
Seria de articole Termeni in Board Games se bazeaza pe Ghidul Board Games pentru incepatori scris de Adrian Pirciu. Cu aceste articole incercam sa-i familiarizam pe incepatori cu termeni si concepte din lumea board games. Pe langa explicatiile din ghid, am completat si cu alte informatii utile, strans legate de termenul prezentat.