Intro

 Vreau să vă prezint azi un joc la care am strâns 12 partide numai luna aceasta. Summoner Wars: Master Set.

Este un joc apărut anul trecut, relativ necunoscut (numai 1300 voturi pe BGG), facil de învațat și jucat (greutate 2,5) și nu durează mult (aprox. 30 de minute). Este un duel de două persoane, în care fiecare alege una dintre cele 6 facțiuni, cheamă unități, le mută pe hartă, declanșează magii și atacă oponentul.

Scopul jocului este eliminarea summonerului advers.

 

Componente

  

 Summoner Wars este format dintr-o tablă de joc împărțită în două, 5 zaruri, 20 de markere de răni (o față simplă și o față cu 3) și 225 de cărți, care formează 6 rase.

 

 

 

Fiecare rasă are 35 de cărți, dintre care: 1 Summoner (Șef), 3 Campioni, 18 unități comune, de trei tipuri, 12 magii (dintre care 3 ziduri) și un card de referință unde se regăsește dispunerea inițială a rasei și fazele de joc.

           

Benders (Arcași):

  

Mountain Vargath (Berbeci):

Sand Goblins:

Deep Dwarwes:

Shadow Elves:

Swamp Orcs:

                          

  

Fiecare carte de unitate (campioni sau unități comune) are cinci elemente importante:

a) puterea de atac: cifra cea mai mare;

b) tipul atacului: sabie (adiacent), arc (la distanță de maxim 3 spații în linie dreaptă);

c) costul recrutării în puncte de magie: cifra mai mica;

d) viața (hit points): numărul de buline de sub nume;

e) abilitatea specială: textul din josul cărții.

 

Mecanismul de joc

 În primul rând se vor face plasamentele inițiale, restul cărților amestecându-se pentru a forma “draw pile”, care se pune în locul indicat pe tablă.

 Fiecare jucător, pe tura lui, va face, în ordine, următoarele acțiuni:

1. DRAW: va trage cărți din “draw pile” până la 5;

2. SUMMON: va recruta unități noi dintre cărțile aflate în mână, plătind costul lor în puncte de magie (din “magic pile”) și le va plasa adiacent unui zid propriu; cărțile folosite ca magic points merg în “discard pile”;

3. EVENTS: va juca evenimente dintre cărțile aflate în mână, plătind și costul lor dacă este cazul, conform textului de pe acestea; zidurile se plasează în locuri libere de pe partea jucătorului activ de hartă;

4. MOVE: va mișca unități pe hartă: maxim 3 unități, maxim 2 spații fiecare (mereu în linie, niciodată în diagonală);

5. ATACK: va ataca cu până la trei unități proprii: pentru fiecare va stabili o țintă, va rula un număr de zaruri egal cu puterea de atac a unității și va răni unitățile atacate la 3-6; o unitate eliminată astfel se pune la atacator în “magic pile”;

6. BUILD MAGIC: va putea să pună un număr de cărți din mână în “magic pile”.

La începutul jocului fiecare jucător va da cu zarul, iar cel cu mai mult va alege dacă vrea să înceapă el sau adversarul. Primul tur începe de la pasul 4, și se pot muta numai două unități în loc de trei. 

Concluzii         

Summoner Wars oferă cărți foarte frumoase și o varibabilitate destul de mare a jocurilor. Trebuie spus că poți juca 30 de jocuri fără să repeți o partidă. În plus, chiar în aceeași pereche de rase, partidele pot sa difere destul de mult în funcție de secvențialitatea în care vin campionii, evenimentele din “draw pile”. De menționat și faptul că rasele sunt foarte diferite între ele, dar foarte echilibrate. La noi, fiecare rasă a avut 4 partide și niciuna nu a pierdut tot, niciuna nu a câștigat tot.

În plus, de obicei partidele sunt foarte echilibrate, și numai un pic de noroc sau o greșeală tactică a adversarului poate decide un meci. Chiar dacă se dă foarte mult cu zarul, fiecare poate calcula precis care sunt șansele de a produce răni, în funcție de numărul de zaruri. Iar asumarea riscurilor este o parte importantă a jocului. Duelul tactic este foarte interesant și necesită atenția jucătorilor pentru a găsi cel mai eficace atac dar și a dejuca planurile adversarului.

În opinia mea, și la câte partide interesante am avut și, cu siguranță voi mai juca, voi acorda Summoner Wars nota 10.

Articol scris de Arte. Vezi si alte articole scrise

Sursa foto: BoardGameGeek