Plasat in universul Warhammer 40.000, jocul pe tabla Space Hulk reprezinta o adevarata bijuterie atat pentru fanii francizei, dar si pentru nou veniti. Actiunea se desfasoara pe nava “Sin of Damnation” aflata in paragina si ii are ca protagonisti pe veteranii Space Marines din capitolul Blood Angels, in armurile invincibile de Terminator. Oricat de impenetrabila este armura, tot nu face fata ferocitatii hoardelor de Genestealers din stupul de Tyranids, ce cotrobaie fiecare colt al uriasei nave.
Jocul contine 34 de figurine foarte bine detaliate, ce pot fi pictate folosind vopselurile Citadel furnizate Games-Worksop.
Gameplay-ul se desfasoara in stil Dungeon, in doi jucatori, pe baza a 16 scenarii total distincte si bine puse la punct. Cum e de asteptat, un jucator preia rolul Space Marines, iar celalalt al Genestealers.
1. Tura Space Marines se desfasoara in doua faze: Command Phase si Action Phase. Ghinionistul jucator a fost binecuvantat si cu o clepsidra ce il forteaza sa-si realizeze activitatea pe tabla de joc contra timp, in timp ce jucatorul Genestealer nu are nevoie sa o foloseasca. Practic Terminatorii sunt lenti, iar creaturile foarte rapide…
– In timpul Command Phase, jucatorul plaseaseaza jetonul pe panoul de comanda cu fata in jos, ce reprezinta puncte de actiune care pot fi folosite ulterior daca acesta nu mai are miscari pentru figurinele sale, chiar si pe timpul turei Genestealer.
– Jucatorul Genestealer intoarce clepsidra, iar Space Marine Action Phase poate sa inceapa. In timpul acestei faze jucatorul Space Marine isi poate muta figurinele, poate trage sau isi poate consolida pozitia folosind tactici precum Overwatch sau Guard. Fiecare figurina dispune de 4 puncte de actiune ce pot fi utilizate in fuctie de nevoie. Daca nu mai sunt puncte de actiune pentru o figurina si situatia are o valoare strategica favorabila, jucatorul poate folosi din punctele afisate in tabelul de comanda. Cand nisipul din clepsidra s-a scurs, tura a expirat.
Ficare figurina Terminator dispune de un armament propriu, iar disputele sunt rezolvate cu zaruri, punctajul favorabil fiind stabilit in funtie de armament sau rang. De regula, loviturile de succes au loc la cifra 6 pentru Storm Bolter, 5+ pentru Assault Cannon sau 2+ la Flame Thrower. Storm Bolter-ul se poate bloca, iar Assault Cannon sa explodeze, ucigand posesorul. Daca figurinele au rang de Sergent sau Librarian, acesti indici sufera modificari la atacul din apropiere.
Unele arme au munitia limitata, dar puterea de foc si raza mare de actiune constituie un avantaj asupra Genestealers al caror atac se desfasoara doar din apropiere. Astfel, daca un Genestealer angajeaza un Terminator in lupta, sansele ca Terminatorul sa fie eliminat sunt foarte mari. Jucatorul Genestealer va da cu trei zaruri, pe cand Terminator-ul cu un singur zar. Valoarea cea mai mare se incrie ca succes din partea beneficiarului, iar adversarul este distrus.
Totodata, in functie de armamentul de apropiere al Terminatorului (Lightning Clau, Thunder Hammer, Power Shield sau Power Sword), zarul acestuia primeste puncte, astfel sporind sansele de a distruge Genestealerul.
2. Tura Geenestealer cuprinde fazele Reinforcement Phase si Action Phase:
– In timpul Reinforcement Phase sunt aduse pe tabla de joc jetoanele “Blips”. Numarul acestora difera in functie de scenariu, sunt intoarse, ascund o cifra si se deplaseaza pe harta. Reprezinta acele “bipuieli” de miscare ce apar pe radarul Terminatorilor. De regula, acestea trebuiesc ferite de linia vizuala a Terminatorilor, dar daca se intampla sa fie reperate, sunt intoarse, dezvaluind cifra ascunsa. In functie de aceasta sunt introduse in acel loc figurine de Geenastealers. Dezvaluirea cifrei de pe Blip se poate face si volutar de catre jucator.
– In cadrul Action Phase, jucatorului Genestealer nu ii ramane decat sa mute figurinele si sa hartuiasca Terminatorii, avand la dispozitie 6 puncte de actiune, dar atacul acestora ramanand limitat doar la apropiere. Jucatorul se bazeaza pe numarul ridicat de figurine ce cresc pe fiecare tura.
Dupa incheierea celor doua ture, jucatorii pot verifica daca s-a indeplinit obiectivul dat de scenariu si, in functie de acesta, partea in cauza castiga. Timpul de completare al obiectivelor poate varia intre 30 si 90 de minute.
Articol scris de Mr_romiq pentru Board Games BLOG