Materiale necesare:
Un pachet de 52 de carti de joc (pt 4 jucatori). Daca sunt mai multi jucatori se mai poate folosi o pereche de carti de joc.
Reguli:
Se poate juca in 4 jucatori, dar la nevoie numarul poate creste. Jucatorii sunt impartiti in echipe de cate 2 care stau fata in fata.
Scopul jocului este ca unul dintre membrii unei echipe sa obtina 4 carti de acelasi fel iar celalalt sa strige “KEMPS“. Jocul se poate termina si cand un jucator are 4 carti de acelasi fel si un jucator din alta echipa striga “CONTRAKEMPS” sau “STOP KEMPS“.
La inceputul jocului se decid echipele de cate doi jucatori. Apoi fiecare echipa separat isi stabileste semnele prin care isi fac cunoscut ca au 4 carti de acelasi fel. Semnele pot fi numai gesturi si nu cuvinte sau sunete. Se pot stabili mai multe semne, si de asemenea se pot stabili si semne pentru derutarea celorlalti. Sunt interzise semnele care au si alte intelesuri in afara de “Kemps” (am 4 carti de acelasi fel). Daca sunt descoperite echipa respectiva pierde jocul.
Dupa fiecare runda a jocului se pot stabili alte semne.
La inceput, se impart la fiecare jucator cate 4 carti. Dupa ce fiecare s-a uitat la cartile lui, se mai pun in mijloc patru carti cu fata in sus.
Dupa ce cele 4 carti au fost puse pe masa, orice jucator poate lua o carte de pe masa si pune alta in loc, astfel incat in mana, fiecare jucator sa aiba numai 4 carti. Nu exista o ordine de luare. Daca doi jucatori vor aceeasi carte, primul care a atins cartea o ia. Jucatorii continua sa ia si sa puna carti jos pana cand nimeni nu mai doreste nici o carte de pe masa. Atunci, cartile se strang de pe masa si pun alte 4 carti, iar procedura de mai inainte se reia. Totul se repeta, pana cand cineva striga “KEMPS” sau “CONTRAKEMPS“, sau se termina pachetul de carti.
Daca s-a strigat “KEMPS” se verifica cartile partenerului celui care a strigat si daca are un careu (4 carti de acelasi fel) celelalte echipe sunt penalizate cu un punct. Daca partenerul nu are careu, atunci echipa celui care a strigat e penalizata cu un punct.
Daca s-a strigat “CONTRAKEMPS” se verifica cartile echipei suspectate ca ar avea careu. Daca are careu, atunci echipa respectiva e penalizata cu un punct. Daca nu, echipa care a strigat “CONTRAKEMPS” este penalizata cu un punct.
Jocul continua pana cand una din echipe are 5 puncte penalizare si pierde jocul sau pana cand jucatorii se plictisesc.
“CONTRAKEMPS” se poate spune chiar daca echipa adversa nu a facut nici un semn particular, dar pe baza cartilor luate cineva considera ca un jucator a facut cele 4 carti de acelasi fel. Asta presupune ca jucatorii trebuie sa urmareasca ce carti iau de jos ceilalti jucatori, ce carti au ei in mana si eventual ce semnale isi fac jucatorii intre ei. Deasemenea se poate ajuta partenerul care a inceput sa colecteze un anumit tip de carti punandu-le pe masa atunci cand ne vin in mana.
E un joc ideal pentru petreceri.