Plusuri:
1. Tema foarte buna: te plimbi cu trenul prin Europa incercand sa ajungi dintr-un oras in altul, in functie de tichetele destinatie pe care le ai in mana. Ca obiectiv secundar vei incerca sa faci un traseu care sa treaca prin toate orasele de pe rutele pe care le ai in mana (tintind evident sa ai la finalul jocului ruta cea mai lunga, care iti va aduce un bonus de 10 puncte).
2. Este independent de limba. In plus, regulamentul a fost tradus in limba romana.
3. Design foarte atragator, calitate buna a componentelor si atentie deosebita la detalii.
4. Inveti putina geografie (a Europei in acest caz).
5. Tema, designul, regulile simple il vor face sa fie apreciat atat de cei pasionati, cat si de boardgamerii „de ocazie”.
6. Poate fi jucat online, in timp real, gratie platformei Steam. Interfata este foarte prietenoasa si foarte apropiata de jocul real. Viteza de joc creste considerabil.
7. Se preteaza foarte bine atat la jocul in 2 cat si in 5 jucatori. Evident numarul mai mare de jucatori te obliga sa iti schimbi strategia, interactiunea este mult mai mare, la fel si „faulturile” intre jucatori. Cu extensia Halloween Freighter poti introduce chiar si un al 6-lea jucator (desi acest lucru poate fi usor fortat).
8. Extensia Europa 1912 introduce 55 de tichete cu noi destinatii, ceea ce elimina gradul de predictibilitate al variantei de baza (dupa cateva zeci de jocuri ajungi sa cunosti destul de bine tichetele destinatie si din cateva miscari poti anticipa ce au in mana oponentii).
9. Interactiune destul de mare intre jucatori. Nu stii niciodata ce e mai tentant: sa incerci sa treci neobservat si sa iti vezi de treaba ta SAU sa ii incurci pe ceilalti. In plus, in functie de rutele pe care le ocupa ceilalti esti obligat mereu sa iti regandesti strategia, sa gasesti rute alternative amanand cat mai mult cu putinta utilizarea garilor.
10. Harta poate fi transpusa intr-un inedit tort de nunta (care vine sa acompanieze tematica de boardgame a nuntii, invitatiile in forma de meeple, marturiile realizate sub forma unor lumanari in forma de meeple si aranjamentele de pe mese: cate un boardgame pe fiecare masa).
Nu imi place la acest joc / Mi se pare deranjant:
1. Una din strategiile jocului poate fi aceea de a aduna la inceput in mana cat mai multe vagoane, de toate culorile, astfel incat de la un moment dat in colo sa poti ocupa rapid rutele care te intereseaza. In felul acesta scoti din joc o serie de vagoane (ceea ce va ingreuna jocul celorlalti), dar pe de alta parte managementul cartilor din mana poate deveni unul dificil. Evident varianta on-line elimina acest „neajuns”.
2. Predictibilitate ridicata, cel putin in cazul jocului de baza: dupa cateva ture de joc vei invata rutele de pe biletele de destinatie (in special rutele lungi), ceea ce te va ajuta sa ii „incurci” pe ceilalti jucatori. Vor fi dezavantajati noii veniti si de aceea este important ca toti jucatorii sa aiba un nivel apropiat de experienta.
3. In varianta „no block” (practicata de obicei on-line si de cele mai multe ori in varianta cu 2 jucatori) jocul se transforma intr-o cursa de colectare a vagoanelor colorate si de construire a celui mai lung drum.
4. Cartile (atat destinatiile cat si vagoanele) se vor deteriora foarte repede si de aceea este obligatoriu sa fie protejate cu sleeve-uri.
5. Este foarte important ca teancul de vagoane sa fie foarte bine amestecat, sa se evite situatiile in care pe masa apar multe vagoane de aceeasi culoare. De aceea, dupa fiecare epuizare a teancului de vagoane se pot pierde cateva minute bune in incercarea de amestecare cat mai temeinica a acestora.
Numar partide jucate:
– 260 partide jucate in 2 jucatori (majoritatea on-line, pe platforma steam)
– 8 partide jucate in 4 jucatori
– 5 partide jucate in 5 jucatori
Verdict final: jocul Ticket to Ride: Europe merita sa fie cumparat. As spune chiar ca „it’s a must!”.
Articolul Plusuri si minusuri in jocul de societate Ticket to Ride: Europe a fost scris de Alina Cobarzan pentru Concursul aniversar 5 ani de Board Games BLOG – Plusuri si minusuri in jocul de societate X. Textul articolului nu a fost editat.