Imi place pentru ca:
1. Este o transpunere reusita, zic eu, a seriei deja clasice de jocuri pe PC “Heroes of Might and Magic”. De aceea, inevitabil, parerile mele sunt influentate de paralela cu jocul pe calculator – cat de mult seamana gameplay-ul, cat de asemanatoare sunt mecanicile
2. Am jucat prima versiune de HoMM pe PC, si intotdeauna incep primul la acest boardgame – asa scrie in reguli 😀 in plus, jocul pe calculator dura mult mai mult sa fie jucat in retea de catre 4 jucatori
3. Jucatorii pot hotari de la inceputul jocului daca acesta sa fie unul scurt, mediu sau lung – 9, 12 sau 15 saptamani (runde). Si in fiecare saptamana se intampla cate ceva – de exemplu poti afla cu surprindere ca azi te bat niste monstri pe care ieri i-ai fi batut fluierand
4. Pornim cu un castel, un erou de nivelul 1 si niste armata si o harta colcaind de monstri (zounds pt cunoscatori). Jocul e o cursa contra cronomentru, in care ai prea putin timp sa faci tot ce ai vrea.
5. Decizii, decizii 😀 banii evident nu ajung si pentru a upgrada castelul si pentru a face si armata, si fiecare trebuie sa hotarasca daca sa astepte sa stranga bani, sau sa se repeada in primii monstri mai accesibili, in speranta obtinerii unui avantaj rapid.
6. Modul interesant (si da, uneori enervant) in care se desfasoara lupta. Unitatile upgradate (elites). Zarul de elites care este genial – atat timp cat dai tu cu el si nu adversarul. Modul in care o mica vraja poate reprezenta diferenta intre a castiga la limita si a pierde oribil
7. Comorile si experienta adunate dupa lupta. Din nou alegeri: bani sau resurse imediat, experienta pentru un level up mai tarziu, sau o vraja aleatoare, care poate fi de la mega folositoare la total inutila?
8. Artefactele. Daca reusesti sa iti pice vreunul, poate schimba total raportul de forte pe harta.
9. Faci level up, primesti abilitati noi folositoare in combat. Poti recruta eroi noi. Si in general, desi uneori poate ai senzatia ca bati pasul pe loc, “regatul’ tau se extinde. Si inevitabil ajungem la:
10. Batalile finale (sau macar urmaririle – daca unii dintre jucatori sunt suficient de lasi :D). In ultimele ture incep sa se arunce cu vraji, se teleporteaza toata lumea pe harta, te bucuri ca iei o mina si imediat pierzi 2, e un haos generalizat dar amuzant, din care iese invingator cel care si-a planificat cel mai bine mutarile
Mi se pare deranjant ca:
1. Manualul este absolut oribil – atat ca structura cat si din punct de vedere al neclaritatilor – si am impresia ca este la a doua versiune (!?!)
2. Sunt unele limitari – nu poti face schimburi intre eroi, si poti avea ghinion ca la level up sa tragi niste skiluri absolut nefolositoare
3. Destule batalii cu monstrii pot ajunge sa dureze foarte mult, ceea ce este enervant pentru ceilalti jucatori, care nu au nimic de facut in acest timp.
Adaugati unul-doi jucatori care se bat cu fiecare ocazie si faptul ca exista enorm de multi monstri, si aveti un mix genial 😀
4. L-am gasit destul de greu.
Partide jucate: 1 in 2 jucatori, 3 in 3 jucatori, 1 in 4 jucatori
Verdict final: Pentru fanii genului, merita cumparat. Pentru ceilalti, daca aveti rabdare si vreti sa incercati mecanici noi
Articolul Plusuri si minusuri in jocul de societate Might & Magic Heroes a fost scris de Hrabac Claudia pentru Concursul aniversar 5 ani de Board Games BLOG – Plusuri si minusuri in jocul de societate X. Textul articolului nu a fost editat.