Deus este un joc de societate pentru 2 pana la 4 jucatori si foloseste mecanicile Hand Management si Modular Board. Designerul acestuia este francezul Sébastien Dujardin, apreciat pentru jocurile Troyes si Tournay.
Jucatorii muncesc pentru a-si dezvolta propria civilizatie intr-un mediu comun. Fiecare jucator incepe cu 5 carti de constructie, iar in fiecare tura poate folosi o carte sau o poate decarta impreuna cu altele pentru a face o ofranda unui Zeu. Cartile sunt de 6 tipuri, simbolizate prin 6 culori diferite: rosu pentru armata, maro pentru productie, galben pentru comert, albastru pentru punctare, mov pentru temple si verde pentru o multime de efecte.
Cand veti construi o cladire, o veti construi in locatia potrivita pe tabla de joc modulara, marimea ei depinzand de numarul de jucatori, plasand apoi cartea de joc in tabloul personal pe randul de carti ce au aceeasi culoare cu ea, activand apoi puterea tuturor cartilor din tablou, incepand cu acea carte de la fundul stivei.
Cand faci o ofranda, decartezi carti, apoi vei primi ajutorul zeului asociat cu una din cartile decartate, numarul cartilor determinand puterea actiunii asociate. La sfarsitul turei completezi mana de carti pana la 5.
Jocul se termina fie atunci cand toate satele barbare au fost inconjurate si atacate, fie atunci cand toate templele au fost construite. Cel care va avea cele mai multe puncte de victorie va castiga jocul.
Seria Pe radarul Spiel 2014 contine scurte prezentari ale unor jocuri ce vor fi lansate/prezente in cadrul targului international Spiel 2014 din Essen, Germania. Unele au ajuns pe listele noastre de cumparaturi, altele doar ne-au facut sa ridicam scurt dintr-o spranceana.