M-am gandit ca este util si interesant sa ma documentez un pic despre diferite mecanici de joc ce sunt folosite la minunatele boardgame-uri ce ne bucura in timpul liber. Nu am tinut doar pentru mine, poate mai sunt si alti doritori.
Ca si sursa de documentare am folosit Biblia jocurilor de societate, cunoscuta noua ca BoardGameGeek. Numele mecanicilor este cel original, dar o sa incerc si o traducere in limba romana, sa speram destul de inspirata.
Prima mecanica de joc aleasa este Worker Placement, adica “Plasarea de muncitori”. Ce presupune?
Worker Placement are ca si cerinte plasarea unui numar limitat de piese de joc ce reprezinta agentii (“muncitorii”) intr-o anumita zona ce contine spatii de actiuni. Plasarea unui agent/piesa pe un spatiu de actiune aduce jucatorului respectiv activarea si castigarea beneficiului dat de acel spatiu. De cele mai multe ori, plasarea unui muncitor pe un spatiu de actiune limiteaza gama de actiuni ulterioare disponibile pentru ceilalti jucatori.
Dintre jocurile ce sunt construite pe baza acestei mecanici se pot aminti: Agricola, Dungeon Lords, Age of Empires III, Stone Age, Caylus, Le Havre, Stronghold, Fresco, Cuba, Fresco, The Pillars of the Earth.
De exemplu, in Agricola, fiecare jucator incepe cu o familie formata din 2 membri ce se pot plasa pe spatii de actiune. Scopul plasarii acestora este de a colecta resurse sau de a face anumite actiuni precum construirea de garduri, camere adiacente, grajduri, renovarea camerelor, cresterea familiei. Cand este selectat un anumit spatiu de actiune, acesta nu mai este disponibil in runda curenta.