Magestorm este o noua serie de boardgames ce duce rolul magiei intr-o batalie fantastica la cel mai inalt nivel, cu jucatori ce pot controla in acelasi timp un Mag si o armata. Creat de designer-ul Piero Cioni si publicat de Nexus Games, Magestorm va fi disponibil in 4 limbi – Engleza, Italiana, Germana(in partenierat cu Heidelberger) si Spaniola(in partenierat cu Devir). Primul set va fi lansat in octombrie 2010 la Essen si aduce 2 armate, 4 magi si 10 scenarii diferite. Extensiile viitoare vor aduce armate aditionale si Magi noi, mai puternici. Jocul aduce aminte de BattleLore.
Actiunea acestui joc de societate se petrece in Aleen, lumea celor Doi Sori, unde fortele magiei curg de-a lungul pamantului si marii, intrand adanc sub munti si plutind deasupra vanturilor. Dupa milenii de trait in Continentul Vestic, oamenii se intorc pe Vechiul Continent, Tys, de dincolo de Marea Adanca, parasind teritoriile distruse de un razboi lung, unde nu mai sunt bineveniti. Oamenii ce locuiau inaintea lor reactioneaza impotriva invadatorilor, pornind o mare rascoala.
Bataliile dintre diferitele factiuni sunt date in umbra Magilor puternici ce ajuta aliatii lor muritori cu puterile si vrajile lor incredibile pentru a-si atinge telurile personale. Magii sunt fiinte extrem de puternice care cu ajutorul abilitatilor si vrajilor construiesc destinul universului Magestorm. Fiecare Mag are puteri diferite si prin alegerea unuia dintre ei sa duca o anumita batalie, experienta de joc se schimba complet.
Sistemul de joc
Magestorm este un joc bazat pe scenarii, iar fiecare scenariu este inspirat de evenimente din istoria lumii Aleen si descrie o batalie alaturi de compozitia armatelor, Magii folositi, cum se aranjeaza campul de lupta, durata jocului in runde si conditiile de victorie – indeplinirea unui numar de obiective, trecerea prin armata adversarului cu numar minim de victime, escortarea unei caravane pe campul de lupta. Cele 10 scenarii incluse in setul de baza Magestorm vor avea nivele de dificultate crescatoare.
Jocul este caracterizat de mecanici ce se pot invata usor. Fiecare jucator isi va conduce trupele si isi va arunca vrajile in timpul bataliei. Armatele sunt impartite in unitati, compuse din trupe, reprezentate pe campul de lupta de figurine. Caracteristicile si abilitatile lor sunt aratate pe cartile de trupele cu ajutorul unor icoane si valori.
In timpul jocului, in rolul de Mag, fiecare jucator va arunca vraji cu ajutorul unei table speciale de Mag ce este folosita pentru a tine evidenta puterilor magice disponibile. In fiecare runda fiecare Mag va avea disponibila o noua energie, reprezentata de jetoanele de puncte de putere plasate pe tabla Magului, pe care o va putea folosi mai tarziu sa arunce vraji. Fiecare Mag are stilul lui catre magie, iar in joc acest aspect este reflectat de tabla sa, lasand la alegerea Magului/jucatorului cum va canaliza puterile magice si cum va folosi vrajile.
Unitatile in fiecare armata sunt deplasate pe tabla de joc folosind un sistem bazat pe markere de obiective: fiecare jucator isi va plasa obiectivele pe tabla, marcand hexagoanele ce sunt tinta unitatilor sale. Unitatile vor avansa apoi catre cel mai apropiat obiectiv. Cand intalnesc o unitate inamica, apare o lupta. Jucatorii vor compara valorile trupelor, influentate de terenul pe care se afla, de vrajile si puterile speciale, urmand ca apoi sa arunce cu zarul pentru a decide initiativa si succesul atacurilor.
Fiecare runda de lupta este compusa de 2 tururi, unul pentru fiecare jucator. In fiecare tur, jucatorul activ joaca urmatoarele 4 faze:
1. Faza de magie – isi muta jetoanele de puncte de putere existente pe tabla Magului si genereaza noi puncte de putere;
2. Faza de strategie – arunca vraji strategice si foloseste punctele de strategie disponibile;
3. Faza de deplasare – isi muta toate unitatile din joc;
4. Faza de lupta – rezolva luptele aparute in faza anterioara.
Castigator va fi jucatorul ce indeplineste primul conditiile de victorie ale scenariului.
Sursa articol si poze: Nexus Games