Mage Wars este un joc tactic pentru doi jucatori. Acestia iau rolul unor magicieni puternici, fiecare cu abilitati speciale ce se lupta in arena folosind diferite tipuri de vraji:


Fiecare jucator isi alege un personaj, isi creaza o carte de vraji, primeste piesele de joc aferente acestuia, iar dupa ce se hotaraste cine va fi primul, jocul poate incepe.

Magicienii au cate o carte de referinta ce cuprinde abilitatile speciale, scoala de magie in care este specializat(a), punctele de viata si de armura, precum si punctele de channeling (cata mana aduna in fiecare tur). Aceste puncte sunt marcate pe tablele de joc individuale, folosind cuburi de lemn.

Vrajitorul si cartea sa de referinta


O runda este formata din doua faze sau stagii:

1. Faza de pregatire
In aceasta faza au loc toate, ati ghicit, pregatirile. Initiativa trece la celalalt jucator, se reseteaza jetoanele/markerele, se aduna mana din channeling, se plateste mana (unele carti au costuri de intretinere) si se aleg cartile ce vor fi jucate runda aceasta.

2. Faza de actiune
In aceasta faza jucatorii alterneaza intre activarea creaturilor si jucarea cartilor.

Magicienii incep lupta in colturi opuse ale arenei


Voi sari peste unele sub-faze ale jocului si voi da un scurt exemplu de joc. In imaginea de mai sus Wizard-ul (Vrajitorul) planifica sa mature pe jos cu adversarul sau, Beastmaster-ul.

Dupa initiativa, resetarea jetoanelor/markerelor, channeling si upkeep, se ajunge in faza de planificare, faza in care ambii jucatori deschid cartile si aleg pana la oricare doua carti (posibil mai multe, cu ajutorul unor abilitati speciale/creaturi). Alegerea se face simultan si in secret, apoi jucatorul cu initiativa incepe faza de actiune.

Sa zicem ca am ales asa:


Deoarece vrajitorul are initiativa, el va juca primul si va incepe cu Arcane Ring, care costa doua mana. Fiind o carte de tip echipament, aceasta nu va fi plasata in arena ci alaturi de cartea de referinta. Fiind o actiune de tip quickcast, Vrajitorul isi intoarce cilindrul negru pentru a indica actiunea luata si plateste mutand cubuletul de mana doua spatii.

Acum e randul adversarului.

Acesta joaca o creatura. Ferral Bobcat primeste un cilindru care va indica daca a actionat sau nu. Creaturile nu pot actiona in runda in care au fost chemate.

In tura urmatoare Vrajitorul cheama o conjuratie ce costa cu un mana mai putin datorita inelului sau. Mai mult, Mana Crystal creste channeling-ul Vrajitorului, ceea ce inseamna ca acesta va aduna si mai multa mana la inceputul rundei.


Beastmaster-ul mai joaca o creatura, iar Vrajitorul ar cam trebui sa-si faca griji deoarece este o singura metoda de a castiga, aceea de a-ti ucide adversarul.


Dar poate Vrajitorul aduna mana pentru ceva “special”…

Runda urmatoare incepe cu initiativa Beastmaster-ului, iar creaturile acestuia vor fi gata sa actioneze.

Orice strategie defensiva aplici, eventual va trebui si sa ataci. Atacurile se rezolva cu ajutorul zarurilor.


Fiecare creatura are cel putin un tip de atac (indicat sub imaginea de pe carte). In aceasta imagine Gorgon Archer isi foloseste atacul de la distanta de tip full action (nu poate face altceva decat sa atace), care are o distanta de 1-2 zone, foloseste patru zaruri de atac si zarul galben pentru a aplica o conditie speciala aparatorului. Cifrele instelate sunt lovituri critice (ignora armura).

Actiunea de tip quickcast si cea de quick action indica faptul ca acea creatura/caracter se poate misca inainte (si doar inainte) de a actiona.

Ma voi opri aici cu exemplul de joc si voi spune ca acesta a fost doar inceputul jocului. In functie de magician si de tactica aplicata de jucator, arena se poate umple de creaturi, capcane, conjuratii, ziduri, s.a.m.d., iar totul poate deveni putin haotic.


Partea mai putin frumoasa a jocului este faptul ca ocupa mult spatiu si dureaza destul de mult, fiind destul de complex. Un meci poate depasi cu usurinta o ora (uneori chiar doua ore), iar faptul ca vine cu o cutie asa de mare inseamna ca nu este usor de transportat.


Ce-mi place la joc insa este faptul ca te simti tot timpul in control. TU alegi ce carti sa joci, nu exista “nu am mana”, nu exista “nu mi-au venit cartile”. Totul este la alegerea jucatorului.


Articol scris de Sergiu Bolog.