POKER

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 5 zaruri, coala de hartie si pix

Regulile jocului:
La inceputul jocului se deseneaza un tabel unde fiecare jucator are cate o coloana. Este recomandat sa se determina inca de la inceput numarul maxim de ture – de exemplu jocul va avea 7 ture (recomandare: cu cat jocul are mai putine ture, cu atat este mai excitant, deoarece fiecare aruncare conteaza).
Tactici importante: in fiecare tura jucatorii vor arunca de trei ori. Jucatorul poate arunca cu toate cele 5 zaruri. La aruncarea urmatoare el poate decide sa-si foloseasca toate zarurile sau mai putine. In fiecare tura se va incearca obtinerea urmatoarelor combinatii: 1,2,3,4,5 – 20 puncte, 2,3,4,5,6 – 250 puncte, 2 si 3 zaruri de aceeasi numere = 30 puncte + numarul total aruncat, 4 numere cu aceeasi puncte = 50 puncte + totalul aruncat. Jucatorul care a obtinut cele mai multe puncte castiga.

 

VABANK

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 5 zaruri, coala de hartie si pix

Regulile jocului:
La inceput jucatorii pun pariurile lor in banca, acesta va constitui miza pentru care se vor intrece. Dupa acesta va incepe jocul, si se alege jucatorul care va reprezenta banca si verifica jocul. Bancherul nu va arunca cu zarurile. Numarul de ture depinde de numarul de jucatori. Fiecare zar se arunca separat. Un jucator arunca un zar, dupa care al doilea zar, s.a.m.d. dupa care el decide ce functii matematice va utiliza. In cursul unei ture el trebuie sa foloseasca toate functiile matematice, precum: adunarea, scaderea, înmultirea si impartirea. Dupa ce a facut calcului, el va arunca cu al treilea zar si va repeta procedura. Exemplu: prima aruncare este 3, al doilea 5. jucatorul poate decide sa le adune: 3+5-8. La al treilea aruncare apare 6. Jucatorul decide sa le inmulteasca 8×6-48. Urmatoarea aruncare este 1. Jucatorul decide ca sa foloseasca impartirea: 48:1=48. Iar ultimul numar aruncat va fi 4. Numai deducerea ramanand, rezultatul va fi: 48-4-44. Jucatorul obtine 44 puncte. Atentie! Rezultatele trebuie obtinute fara rest. Suma depusa la banca va fi castigata de jucatorul care la final are cele mai multe puncte. Daca rezultatele au rest, banca ramane la bancher.

 

CINCI

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 3 zaruri, coala de hartie si pix

Regulile jocului:
In acest joc numar important este 5. La inceput fiecare jucator va depune pariurile la banca. Fiecare jucator are 5 posibilitati, in care va incearca sa obtina un numar total divizibil cu 5 (fara rest). Aruncarile individuale se aduna. Daca un jucator nu poate obtine numarul necesar in cinci aruncari, el va da zarurile mai departe. Daca un jucator a reusit sa atinga un astfel de numar, el poate decide daca se opreste sau merge mai departe. Daca se opreste, urmeaza jucatorul urmator.

Exemplu: jucatorul a acumulat 15 puncte dupa primele 3 aruncari (15:5=3). El va avea trei de 5.
Jucatorul urmator trebuie sa obtina minim tot acest numar din primele trei aruncari. Daca insa el doreste sa castige, trebuie sa obtine un numar mai mare de treiuri (de exemplu 20) sau un numar divizibil cu 5 in mai putine aruncaturi. Dupa ce toti jucatorii au aruncat cu zaruri, se incepe clasificarea. Banca apartine celui care are cele mai bune rezultate. Daca doi jucatori au aceeasi rezultate, banca este impartita intre ei.

 

MOROCCO

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 5 zaruri

Regulile jocului:
Fiecare jucator are trei sanse de a arunca “Morocco” (adica doua zaruri sa aiba acelasi numar de puncte) sau “Marea Morocco” (daca toate cele trei zaruri sunt aceeasi). Dupa prima si al doilea aruncare, jucatorul poata sa arunce numai cu una sau doua zaruri, iar celalalt sa ramana cu numarul aruncat initial. Se joaca in ture individuale pentru castigare. Castiga cel care are cel mai mare “Morocco” sau “Marea Morocco”.

 

ATLANTA

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 3 zaruri, coala de hartie si pix

Regulile jocului:
Fiecare jucator arunca cu zaruri de trei ori. Scopul jocului este de a obtine cat mai multe puncte.
Valoarea aruncarilor: 1 -100 puncte, 6 = 60, restul isi mentine valoarea. Dupa fiecare aruncare jucatorul poate decide daca pune deoparte un zar, sau continua sa arunce cu toate zarurile, totalul punctelor este notat. Castiga cel care aduna cele mai multe puncte dupa 7 ture.

 

MARATHON

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 6 zaruri, coala de hartie si pix

Regulile jocului:
In joc se folosesc 6 zaruri. Intr-o tura jucatorii pot arunca de maxim trei ori. La fiecare aruncare el pune deoparte acele zaruri care ii sunt necesare. Dupa acesta jucatorul va folosi restul de zaruri. Poate sa se intample, ca un jucator intr-o tura sa se razgandeasca si sa inceapa sa arunce din nou cu toate zarurile. La inceputul jocului se deseneaza o tabla cu coloane pentru fiecare jucator. Jocul se poate juca liber, adica numerele adunate se scrie in tabel oriunde doreste jucatorul, sau de sus in jos, in ordine prestabilita.

CONDITII
Unu = numai zarurile cu numarul 1 sunt numarate (maxim 6 intr-o tura)
Doi = numai zarurile cu numarul 2 sunt numarate
Trei = numai zarurile cu numarul 3 sunt numarate
Patru = numai zarurile cu numarul 4 sunt numarate
Cinci = numai zarurile cu numarul 5 sunt numarate
Sase = numai zarurile cu numarul 6 sunt numarate
INTERTOTAL = total intermediar al turelor terminate

Bonus = 25, daca jucatorul a obtinut minim 63 de puncte

1 Pereche = punctele obtinute dupa doua zaruri identice
2 Perechi = punctele obtinute dupa doua perechi de zaruri identice
Trei identice = punctele obtinute dupa trei zaruri identice
Patru identice = punctele obtinute dupa patru zaruri identice
Quint mic = 15 puncte pentru un sir de 1-2-3-4-5
Quint mare = 25 puncte pentru un sir de 1-2-3-4-5-6
Piramida = puncte dintr-un set: 1 zar, 1 pereche, 1 set de trei identice
sansa = numar de puncte dintr-o aruncare, cu numere care nu se includ in nici o categorie
Joc = 50 puncte daca toate zarurile au acelasi puncte
TOTAL = cel care are cele mai multe puncte, castiga