CEL MAI MARE NUMAR DE CASE
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar, coala de hartie si pix
Regulile jocului:
Scopul jocului este de a arunca cele mai mari trei numere. Fiecare jucator poate arunca de trei ori. Dupa ce fiecare a aruncat de trei ori, jucatorul trebuie sa-si exprime ca numerele aruncate de el ce pozitie au in numarul casei.
SAPTELE VESEL
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 2 zaruri, chibrituri sau coala de hartie si pix
Regulile jocului:
La inceput se deseneaza tabla de joc dupa poza. Spatiile individuale trebuie sa fie destul de mari pentru ca fiecare jucator sa-si poate aseza pariul in interiorul acestuia. Fiecare jucator primeste acelasi numar de chibrituri. Unul din jucatori va fi banca si obtine zarul. Acest jucator va juca impotriva tuturor celorlalti. Jucatorii isi fac pariuri inainte ca oricine sa arunce cu zarul. Dupa acesta banca va arunca cu zarul. Daca totalul punctelor aruncate este egal cu numarul din partea stanga a tablei, banca castiga toate pariurile din aceasta parte, incluzind si pariul pe numarul 7. Dupa acesta el trebuie sa plateasca dublul pariului din partea din dreapta. Daca insa totalul punctelor este egal cu un numar din dreapta, banca primeste toate pariurile din aceasta parte, si plateste dublul pariurilor din partea stanga. Daca banca arunca 7, el primeste toate pariurile din ambele parti. Insa el trebuie sa plateasca de trei ori suma pentru cel care a facut pariu pe 7.
Dupa fiecare plata, pariurile se innoiesc. Cel care nu mai are chibrituri, iese din joc.
TOTUL SAU NIMIC
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar, coala de hartie si pix
Regulile jocului:
Scopul jocului este de a obtine 301 de puncte. Primul jucator incepe jocul, arunca zarul. Punctele se insumeaza, iar jucatorul poate sa dea cu zarul de cate ori doreste. Oricand doreste sa se opreasca, punctele lui se vor nota si va urma jucatorul urmator. Punctele sunt urmatoarele: 5=50 puncte, numerele 2, 3,4, 6 sunt neschimbate.
Atentie! Cand un jucator arunca 1, el trebuie sa se opreasca, si toate punctele ei se vor anula. Primul care obtine 301 de puncte va castiga jocul.
UNSPREZECE PIESE AURII
Pentru 3 jucatori
Echipament: 3 zaruri, 11 chibrituri
Regula jocului:
In mijlocul mesei sunt asezate cele 11 chibrituri iar jucatorii incep aruncarea cu zaruri unul dupa celalalt. Daca jucatorul arunca mai putin de 11, el va lua 2 chibrituri. Daca el va arunca mai mult de 11, adversarii sai vor lua cate un chibrit. Daca el arunca exact numarul de 11, nimeni nu ia din chibrituri. Ultimul chibrit revine celui care a aruncat cel mai mare numar. Castiga jucatorul care are cele mai multe chibrituri.
SUTA RAPIDA
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 3 zaruri, coala de hartie si pix
Regulile jocului:
Scopuljocului este de a obtine 100 de puncte in cel mai scurt timp. Jocul are doua parti. In prima faza se joaca numai cu un zar. Jucatorul care a aruncat 6 poate trece la faza a doua, unde se arunca cu trei zaruri. Punctele obtinute sunt adunate si notate. Cel care poate sa adune exact 100 de puncte, castiga. Daca jucatorul aduna mai multe puncte dupa ultima aruncare, acesta nu va fi adunata la punctele sale, si va incerca sa arunce in tura urmatoare.
CASTIGA CU TREI
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 3 zaruri, coala de hartie si pix
Regulile jocului:
La inceputuljocului fiecare jucator primeste trei chibrituri. Scopul jocului este de a elimina cat mai repede toate chibriturile. Numerele importante in acset joc sunt: 3,10 si 11. Jucatorul in fiecare tura poate sa parieze pentru un numar. El poate alege una dintre numerele 10 si 11, iar in cazul in care a aruncat exact numarul ales, el poate sa elimine una din rezerva de chibrituri. Daca insa alege varianta cu numarul 3, si reuseste acest numar, el poate scapa de toa¬te chibriturile. Daca nu arunca punctele necesare, va urma jucatorul urmator. Castiga cel care ramena fara chibriturile in cel mai scurt timp.
CASTIGA CU CELE MAI MULTE
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 4 zaruri, coala de hartie si pix
Regulile jocului:
Acest joc se joaca in 5 ture. Scopul este de a aduna cat mai multe puncte. Fiecare jucator arunca de doua ori cu zarurile intr-o tura. In prima runda se vor folosi numai doua zaruri. Numarul total de puncte va constitui numarul din care va începe deducerea punctelor aruncate in runda a doua. Jucatorul noteaza rezultatul. Dupa cele 5 ure se realizeaza clasificarea. Jucatorul cu cele mai multe puncte ramase sau cele mai putine pierdute, castiga.