Dupa cum va spuneam aici, la intalnirea BGB Night cu numarul 62, au participat si 2 dintre designerii jocului Habitat (Bogdan Alto si Cristian Niculici), alaturi de colaboratoarea lor Amalia Alexandru. De ce au venit? Pentru a ne aduce un exemplar proaspat facut al jocului de societate Habitat, un board game ce transpune problemele legate de patrimoniu si urbanism centrat pe orasul Bucuresti. Jocul este gandit astfel încat sa stimuleze imaginatia si viziunea modului in care potentialul creativ al patrimoniului poate fi imbinat cu nevoile de tip economic ale unui oras.
O prezentare detaliata a componentelor si un review o sa avem pe blog in curand, in continuare o sa va spunem cate ceva despre cum ni se pare Habitat dupa primul joc.
Habitat se joaca in 2,4 sau 6 jucatori impartiti in doua echipe, una dintre ele fiind demolatorii iar cealalta restauratorii. Sarcina restauratorilor este de a pastra si conserva cladirile importante ale Bucurestiului, echipa demolatorilor incercand in acelasi timp sa darame aceste cladiri pentru a face loc blocurilor inalte ce aduc profituri frumusele, fie ca sunt cladiri construite legal sau ilegal.
Jocul este produs 100 % in Romania, multe din componente fiind facute manual.
Noi am jucat in 6 persoane si toata sesiunea a durat vreo 3-4 ore, incluzand aici toate explicatiile si raspunsurile la intrebarile noastre (am fost 4 oameni care nu stiam nicio regula a jocului) si pauze mai lungi sau mai scurte de tigare. Nu mi se pare o durata foarte mare, cu siguranta dupa primul joc si cand toata lumea stie regulile timpul se va reduce simtitor, estimez eu in jurul a 2 ore.
Grafica jocului este exceptionala, ilustratiile realizate de Dan Ungureanu sunt superbe si se potrivesc foarte bine cu tematica jocului. Pe cartonasele personajelor (fiecare jucator este un personaj in joc si are anumite abilitati), regasim pozele designerilor stilizate, in ton cu rolul acestora, Restaurator sau Demolator.
Jocul este foarte bine inchegat, chiar daca la un moment dat ai senzatia ca esti destul de mult in urma si ca nu mai poti face nimic, o miscare inteligenta facuta atunci cand trebuie te poate readuce in fata.
Desi nu are zaruri, Habitat are si o componenta de noroc: cartile trase si utilizate ulterior. In functie de acestea, o echipa poate fi uneori avantajata, asa cum s-a intamplat la noi, Demolatorii, avand carti de penalizare destul de usoare.
In timpul jocului, uneori chiar intri in pielea personajelor, iar daca ai stat in Bucuresti o perioada mai mare de timp, regasesti foarte multe situatii reale, de cladiri imense aparute peste noapte, pe locul unor cladiri vechi. Coruptia si ocolirea legilor sunt si ele prezente si utilizate la maxim, fiind temperate de multe ori de Societatea Civila sau de legile ce protejeaza patrimoniul.
Din pacate, jocul nu se comercializeaza (deja am primit intrebari de acest gen 🙂 ), pana in prezent fiind facute si distribuite 30 de exemplare, urmand ca pana in iunie 2012 sa se ajunga la 100.
Din fericire, un exemplar al jocului Habitat va fi prezent in Ceainaria Tabiet la intalnirile BoardGames BLOG Night din fiecare seara de miercuri. O sa postam in curand si regulamentul pentru cei interesati. Alte locatii unde il puteti vedea/juca in mod gratuit sunt:
– Muzeul National al Taranului Roman (martea si vinerea, între orele 13:00 si 17:00, este necesara o programare prealabila);
– Clubul Taranului Roman;
– Muzeul de Arta Veche Apuseana;
– Thomas Antiques;
– Hobby Cafe;
– Serendipity Cafe;
– Lente Cafe;
– Asociatia Prietenii Scolii Centrale;
– Centrul de Resurse pentru Organizatii Studentesti;
– Incubator 107;
– Make a Point – Ma numesc Cartier;
– Administratia Cimitirelor si Crematoriilor Umane – Cimitirul Bellu;
– Centras.