Cei de la Fantasy Flight Games au anuntat lansarea jocului de societate Rex: Final Days of an Empire, un board game al negocierii, tradarii si al razboiului. 3 pana la 6 jucatori vor prelua controlul civilizatiilor intergalactice antice, luptandu-se pentru pozitia dominanta a galaxiei. Plasat cu 3000 de ani inainte de evenimentele din Twilight Imperium, Rex: Final Days of an Empire spune povestea fatidica a maretului oras Mecatol in lunile si anii de dupa moartea ultimului imparat Lazax.
Un clasic refacut
Rex: Final Days of an Empire se bazeaza pe un sistem de joc conceput pentru prima oara de Bill Eberle, Jack Kittredge si Peter Olotka (Cosmic Encounter) si refacut pentru o noua audienta cu ajutorul eforturilor colaborative ale lui Christian T. Petersen (Twilight Imperium, A Game of Thrones: The Board Game), John Goodenough (Tide of Iron) si Corey Konieczka (Battlestar Galactica: The Board Game, Runewars).
Mecanicile de joc au fost sarbatorite de catre comunitatea pasionatilor de jocuri pe parcusul a 30 de ani, aparand pentru prima oara in jocul cu tema antica romana Tribute. Oricum, pasionatii de jocuri vor recunoaste mecanicile de baza ale Rex de la Dune, jocul din 1979 produs de Avalon Hill bazat pe capodopera clasica SF a lui Frank Herbert.
Cu cativa ani in urma FFG a achizitionat drepturile pentru acest sistem de joc uimitor (numit “Simultaneous Dial Based Order System“) si au vrut sa achizitioneze si licenta literara Dune, pentru a scoate o editie noua a implementarii de la Avalon Hill.
Cu toate eforturile facute, nu au putut achizitiona licenta, asa ca s-au decis sa foloseasca sistemul de joc in universul lor din Twilight Imperium, scopul nefiind crearea unui substitut pentru Dune. Rex: Final Days of an Empire va fi un joc diferit, bazat pe aceleasi mecanici si acelasi sistem de joc.
Controleaza orasul pentru a controla galaxia
Rex: Final Days of an Empire incepe cu devastatorul bombardament Sol in plina desfasurare si cu palatul imperial in ruine. Jucatorii trebuie sa controleze cat mai repede zonele vitale ale orasului Mecatol pentru a-si dezvolta propria civilizatie. Acestia trebuie sa-si controleze cat mai bine armatele si sa caute suportul cetatenilor influenti, sa aibe acces la armele ascunse si sa controleze institutiile locale. Jucatorii trebuie sa echilibreze influenta si resursele pentru a avea trupe suplimentare, sa cumpere ultimele tehnologii pentru arme si sa obtina suportul din partea factiunilor rivale.
In timp ce fortele Sol bombardeaza orasul fara incetare, jucatorii trebuie sa echilibreze nevoia de locatii protejate de scuturi cu dorinta de a caotura resurse, bogatie si controlul orasului. De milenii, soarta a milioane de lumi a fost decisa in salile sfinte din Mecatol Rex. Cel care va captura inima imperiului va fi cu siguranta cea mai mare putere in noua epoca viitoare.
Rex: Final Days of an Empire ofera interesante oportunitati pentru diplomatie, incheierea de colaborari si chiar tradare! Jucatorii pot intra in aliante unii cu altii, iar fiecare rasa unica are acces la abilitati speciale ce pot fi de ajutor in asemenea parteneriate. Dar ai grija: Victoria intr-o alianta este mult mai greu de obtinut decat daca joci de unul singur, iar o tradare bine planificata te poate lasa cu ochii in soare. In plus, Liderii tai pot fi in secret in slujba adversarilor, asa ca ai grija in cine ai incredere pe campul de lupta sau in negocierile clandestine.