Articol scris de Carmen Preotu – Concurs Taraba de Jocuri & BoardGames BLOG
Early American Chrononauts este un joc din seria CHRONONAUTS care a aparut in anul 2004. Se poate juca in 1-6 persoane. In acest joc de carti fiecare jucator devine calator in timp, are o identitate secreta si o misiune de indeplinit. Jucatorii calatoresc in trecut si incearca sa schimbe istoria Americii. Jocul se desfasoara pe durata a mai multor ani, intre 1770 si 1916. Jocul se poate juca simplu sau combinat cu jocul de baza Chrononauts si extensiile mai mici ale jocului.
Tabla de joc este alcatuita din o serie de carti, asezate cate 8 pe 4 randuri.
Fiecare carte reprezinta un an din istoria Americii. Aceste carti pot fi intoarse cu ajutorul cartii Reverse Fate (Schimba Istoria). Daca se intoarce o carte pe care scrie Linchpin, schimbi istoria unui eveniment petrecut in anul respectiv si influentezi anii trecuti in partea de jos a cartii. Daca se intoarce o carte de culoare albastra pe care scrie Ripplepoint anul respectiv este pierdut in timp, fiind “reparat” cu o carte care se numeste Patch, care se aseaza peste Paradox.
Alte tipuri de carti continute in pachet:
– Inverters, care schimba istoria cunoscuta a Americii sau a o repara.
– Patches, care repara Paradoxurile. Daca anul pe care a fost pus Patch-ul devine ne-paradoxat, patch-ul se pierde.
– Artifacts, sunt carti care sunt necesare pentru indeplinirea misiunilor.
– Gadgets, sunt jucate ca si Artifacts si te ajuta sa indeplinesti misiunile, avand insusiri speciale.
– Action Cards, care au cate o actiune pe care trebuie sa o realizezi.
– Timewarps, care sunt ca si cartile de actiune, care iti permit sa te uiti in cartile decartate si sa joci una din cartile alese.
Jocul poate fi castigat indeplinind una din cerinte:
– Indeplinesti cerintele de pe cartea de ID, unde 2 ani trebuie sa aiba cate un Patch pus peste cartile Paradox respective, iar al treilea trebuie sa ramana Neparadoxat
– Daca indeplinesti misiunea de pe Mission Card, care iti cere sa aduni 3 artefacte
– Daca ai in mana 10 carti
Jocul poate fi pierdut daca sunt mai mult de 13 Carti Paradox instoarse pe tabla, acest lucru insemnand ca istoria a fost alterata atat de mult, aparand atatea gauri negre, si astfelt tot universul este distrus.
La inceptul jocului fiecare jucator primeste cate 3 carti, o misiune si un ID. Fiecare jucator ia o carte din pachetul de joc, iar apoi poate sa aleaga sa joace o carte din mana. Daca nu are ce sa joace, poate sa dea o carte jos si sa ia alta din pachet, actiune numita Killing Time.
Daca are un Artifact sau un Gadget il joaca punandu-l in fata lui.El poate sa schimbe istoria, sa puna un Patch pe un Paradox, sau sa ia carti din cartile decartate.
Ceilalti jucatori pot “fura” artefactele sau gadgeturile jucand o carte numita Get There First, sau te pot determina sa schimbi ID-ul daca joaca o carte numita Your Parents Never Met.Sunt si carti care te obliga sa schimbi cartile cu ceilalti jucatori si sa impiedici un jucator sa faca o actiune.
Early American Chrononauts iti dezvaluie evenimente importante din istoria Americii. Cartile cu artefacte au texte hazlii si denumiri pline de umor.
Imi place ca poate fi jucat si de o singura persoana. Daca te plictisesti de tabla de 8×4 carti poti sa iti realizezi una foarte mare folosind jocul de baza, si astfel poti sa calatoresti pana in anul 2008 si sa Nu il mai alegi pe Obama presedinte.