Dupa ce v-am delectat cu prezentarile detaliate ale componentelor celor doua pack-uri din seria Dungeon Command, Sting of Lolth si Heart of Cormyr, primite in teste de la prietenii de la Lex Hobby Store, a venit momentul sa trecem la treaba si sa le testam la adevarata lor valoare.

Impreuna cu Oitza Neagra am avut parte de 2 sesiuni savuroase, normal, amandoua desfasurandu-se in stilul nostru caracteristic : “dar de ce este asa?”, “ce trebuie sa fac acum?”, “esti tu sigur ca este asa?”, “nu stiu frate, io asta inteleg!”, “ahhh.. am uitat… mai este o regula…”, etc. 😀

In prima sesiune am jucat cu un singur pack – Dungeon Command: Sting of Lolth – pentru a invata regulile si pentru a ne obisnui cu mecanicile. Chiar daca pe cutia jocului este mentionat ca acesta contine tot ce are nevoie un jucator, se pot juca lejer 2 jucatori, cu reguli speciale oficiale, mentionate in regulament, fiecare avand un comandant, 6 creaturi si cartile aferente acestora si deck-ul corespunzator comandantului. Fiecare set are simbolul sau pe carti, acesta la randul lui fiind impartit in 2 culori, albastru si galben, de mare ajutor atunci cand se impart cartile fiecarui jucator.


Dungeon Command: Sting of Lolth – Inceput de joc in 2 jucatori


Dupa cum vedeti in poza de mai sus, am ales sa jucam in temnite, umar la umar, dar unul impotriva celuilalt. Chiar daca la inceput a mers ceva mai greu pentru ca nu aveam fixate foarte bine regulile, incet si cu rabdare, timp de 3 ore ne-am luptat aprig pe harta de joc.

O sesiune de Dungeon Command se desfasoara pe parcursul a mai multor runde, fiecare jucator pe tura sa avand de parcurs urmatoarele 4 faze:

1. Refresh: Se rezolva efectele inceputului de tura, se detapeaza creaturile controlate si se trage o carte de Ordine;
2. Activate: Se activeaza pe rand creaturile, in oricare ordine.
3. Deploy: Se creste nivelul de Leadership cu 1 si se plaseaza noi creaturi pe campul de lupta (daca suma nivelelor acestora este mai mica sau egala cu nivelul de Leadership al comandantului).
4. Cleanup: Se rezolva efectele sfarsitului de tura, se detapeaza creaturile controlate si se completeaza numarul maxim de carti Creaturi din mana.

Jocul se termina atunci cand Moralul unui jucator este redus la 0, chiar mai mic, sau daca un jucator isi termina turul fara creaturi pe harta. Va castiga cel care are Moralul cel mai mare.



Luptele dintre creaturi nu sunt influentate de noroc foarte mult, fiecare jucator alege momentul cand ataca sau se poate retrage la timp daca isi da seama de intentiile adversarului. Decizii sunt luate in functie de cartile de Ordine din mana si de o planificare a actiunilor.

In prima sesiune de joc am fost infrant de Oitza Neagra, doar am explicat regulamentul (u know, scuza ideala! 😀 ).



Sting of Lolth vs. Heart of Cormyr



La cateva zile distanta, pentru ca eram in weekend, am decis sa trecem la urmatorul nivel si sa jucam fiecare cu cate un pack. Oitza si-a ales Dungeon Command: Sting of Lolth, eu “am ales” Dungeon Command: Heart of Cormyr, in acelasi mod in care Adam a ales pe Eva. 🙂

Dupa ce am imbinat cele 8 jetoane de harta din ambele pack-uri, ne-am plasat creaturile pe harta si cateva runde mai incolo am inceput luptele.


Sting of Lolth vs. Heart of Cormyr – Inceput de joc in 2 jucatori


Neinfricat, am decis sa colectez cat mai multe cufere pentru a imi mari moralul si asta cat mai repede, incercand in acelasi timp sa vin mai aproape de creaturile Oitzei si sa le atac “putin”. 😀

Daca la inceput parea ca sunt in avantaj, pe la jumatatea partidei am inceput sa am dubii, ultimele runde indicand o victorie clara a adversarului. Vazand ca moralul imi scade tot mai repede, am decis sa fac unele atacuri riscante, dar care au redus substantial si moralul ei.





In ultima runda, cu 3 puncte de moral, Oitza avand 9 puncte, am decis sa ma folosesc de War Wizard si sa atac folosind superba carte de Ordine, Fireball, care facea 30 de puncte damage la toate creaturile pe o raza de 2 patrate de teren, la distante de maxim 5 patrate de vrajitor. Ei bine, in acel moment, 3 creaturi slabite de puteri ale Oitzei au oftat de 2 ori si si-au dat obstescul sfarsit si au plecat cu cele 9 puncte.



SOC SI GROAZA! Costy castiga !!! Imposibil!!!

Oitza reciteste cartea iarasi si iarasi, verifica distantele mentionate pe carte, cartile din mana… dar… Victorie valida! Costy a castigat!


Concluzii


Dupa 2 sesiuni intense in care am jucat folosind fie un singur pack, fie pe ambele, pot spune ca seria Dungeon Command este una reusita, ce cu siguranta va avea succes. Mixul dintre Dungeon & Dragons Miniatures si Magic: The Gathering este unul foarte reusit!

Da, ati citit bine, Magic: The Gathering! Taparea creaturilor, atasarea cartilor de Ordine creaturilor, chiar si unele texte de pe carti dau senzatii puternice ca esti verisor primar cu unul din Planeswalkerii celebri din cel mai popular Trading Card Game al momentului si te lupti cu alti vrajitori.

La seria Dungeon Command imi place ca folosind 2 pack-uri, cu anumite reguli speciale, se pot juca pana la 4 jucatori. Dupa ce se vor lansa Curse of Undeath si Tyranny of Goblins, sunt curios cum va decurge un joc de 8 persoane, cred va fi un macel superb pe harta de joc!

Pe langa faptul ca miniaturile sunt superbe, folosind cartile pentru D&D Adventure System, acestea pot fi incluse perfect in alte jocuri din seria Dungeon & Dragons: Castle Ravenloft Board Game, The Legend of Drizzt Board Game si Wrath of Ashardalon Board Game.


Dungeon Command: Sting of Lolth si Dungeon Command: Heart of Cormyr se pot cumpara de la Lex Hobby Store .