Autor: Uwe Rosenberg
Jucatori: 1 – 5
Varsta: 12 +
Durata: 30 – 150 minute
Componente: 9 table de joc
360 carti de joc
319 piese de joc din lemn
33 piese ilustrate cu case
24 piese ilustrate cu colibe
36 indicatori de mancare
9 indicatori de multiplicare
3 indicatori de revendicare
1 carnet de scor
In jocul pe tabla „Agricola” esti un fermier ce traieste intr-o coliba saracacioasa construita din lemn impreuna cu sotia sa. Viata rurala ofera o gama variata de activitati: de la adunarea de lemne, pietre si lut pana la construirea de garduri.
Avantajul este ca intr-o tura poti sa joci atat cu fermierul, dar si cu sotia sa. Pentru a avea copii care sa va ajute in numeroasele treburi casnice, trebuie mai intai sa extindeti casa si sa va asigurati ca aveti cu ce ii hrani pe micii vostri plozi. Scopul jocului este de a extinde cat mai mult proprietatea in decursul celor 14 ture.
Regulamentul jocului include atat o varianta pentru incepatori, cat si una pentru avansati. Piesele de joc sunt confectionate din lemn. „Agricola” consta in 14 ture si 6 etape de recolta (cate una dupa a patra, saptea, noua, unsprezecea, treisprezecea, respectiv paisprezecea tura). Fiecare jucator incepe cu doua piese de joc (fermierul si sotia lui), deci poate sa execute doua actiuni in fiecare tura. Gama de actiuni posibile este variata si va deveni mai variata pe masura ce jocul progreseaza. Fiecare tura incepe prin intoarcerea unui nou cartonas de actiune.
Problema care se iveste este ca fiecare actiune poate fi executata doar o data in fiecare tura, deci va trebui sa decideti care este actiunea cu prioritate mai mare. Jucatorii primesc de asemenea 7 carti de dezvoltare (din cele peste 160) si 7 carti de achizitii (din cele peste 140) pe care le pot folosi in decursul jocului conform propriei strategii.
Strategiile pe care le puteti aplica sunt numeroase, dar depind de cartile pe care le detin jucatorii, astfel uneori este de recomandat sa iti urmezi propria strategie, alteori insa esti nevoit sa actionezi in functie de mutarile adversarului.