2-6-0 Mogul

Deşi locomotive cu acest aranjament al roţilor au fost construite la începutul anilor 1852, primul model adevărat 2-6-0 nu a fost construit decât la începutul lui 1860. Primele câteva modele au fost construite în 1860 pentru Louisville & Nashville Railroad.

În timp ce locomotivele 2-6-0 aveau o mai mare putere de tracţiune, suspensia lor rigidă le-a cauzat o mai mare predispunere la deraieri decât la cele 4-4-0 ale timpului. Mulţi dintre mecanicii de cale ferată de atunci atribuiau deraierile greutăţii prea mici distribuite pe partea din faţă a locomotivei. În 1864, William S. Hudson a brevetat un sistem de suspensie care a contribuit la rezolvarea acestor probleme de deraiere. Cu această problemă rezolvată, mai mult de 11,000 de locomotive de tip Mogul au fost construite în următorii 50 de ani.

Clasa de locomotive numite Mogul a fost denumită probabil astfel după o locomotivă cu acelaşi nume, construită de Taunton Locomotive and Manufacturing Company în 1866 pentru Central Railroad din New Jersey.